סמס לנייד   054-575-3042  או  spirala.psy@gmail.com






 

ייעוץ וליווי הורי

הורות בשנות האלפיים היא הורות מורכבת ומאתגרת מאוד: החל מהשפע האינסופי בבחירת המוצץ לתינוק ועד להתלבטויות עצומות לגבי המסגרת הלימודית בה ילמד, ההשתתפות בחוגי העשרה ועוד.  גם השונות והייחודיות של הילד "מסבכת" לעיתים את הקשר הישיר איתו.

בנוסף ריבוי התאוריות הפסיכולוגיות והמעבר לאסכולת "הילד במרכז" (הנתונה בעשור האחרון לביקורות רבות, ובצדק!) מקשים עלינו ההורים לדבוק בהחלטות ולדעת שאנו פועלים נכון בגידול ובהכוון ילדנו.
תחושה רווחת של הורים רבים לילדים מחוננים היא כי ההורות להם "אינה אוטומטית": השאלות, ההתלבטויות, הספקות הם רבים. שהרי, מדובר בילדים אשר מציבים אתגרים הוריים כבר מתחילת הילדות, בין אם בגלל קצב התפתחות מהיר, או בגלל צורך עצום בסיפוק סקרנותם, או בגלל תחום ייחודי בהם הם מפגינים ידענות רבה, או בגלל קושי מסוים הבולט מאוד על רקע יכולת גבוהה בתחום אחר.

הדילמות הן רבות ומגוונות: האם להכריח אותו ללמוד ולהכין שיעורי בית גם אם הציונים שלו גבוהים? האם לעזור לו ליצור קשרים חברתיים או להניח לו להיות שעות מול המחשב? מה לעשות כשמשעמם לו בביה"ס, האם נכון לשלב אותו בכיתה גבוהה?

במכון ספירלה, אנו בונים את תהליך הייעוץ והליווי ההורי כ''שיח עמיתים'': אתם ההורים - מומחים לילד ואנחנו - מומחים בהבנת תהליכים דינמיים ברמה המשפחתית והאישית. בתהליך הזה נדבר איתכם על העקרונות המנחים אתכם בהורות, על תפיסות העולם שלכם, על המטרות המשפחתיות שלכם ועל חויית ההורות הספציפית מול הילד/ הילדים במשפחה, לגביהם אתם מעוניינים להתייעץ.
לפעמים, דרך העמקת השיח ההורי עולות גם שאלות הקשורות לזוגיות ולתחושת הבטחון שלכם האחד בשני.




שלחו אלינו מייל - וניצור קשר לפרטים נוספים


מכון ספירלה - בהנהלת דפנה תמיר - פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה
יגאל ידין 39 משרד 2 מודיעין -  spirala.psy@gmail.com - סמס לנייד 0545753042
לייבסיטי - בניית אתרים